Vilka är vi?

Vi är Borlänges första friskola och startade år 2003. Vi finns på Östermalm, ca tio minuters gångväg från Borlänge centrum. Vi har en stor, grön skolgård där det finns möjlighet till lek och bollspel på rasterna.

På skolan finns en kör som är en del i vår praktisk/estetiska profil. Den som vill får vara med från år 4 och uppåt. Vi sätter också upp en vårshow på Maximteatern varje vår,  där skolans elever och personal deltar på olika sätt.

Alla kan söka till oss, oavsett om man bor i Borlänge eller någon annan kommun. Som förälder har man rätt att välja vilken friskola man vill. Skolgången kostar inget och vi har ingen arbetsplikt för föräldrar.

Just nu finns här ca 135 elever i alla åldrar från förskoleklass till och med nian. Vi lagar maten på skolan och tror på lagom stora undervisningsgrupper så att alla elever får den lärartid de behöver.

Vi har en kristen värdegrund på skolan som allra mest syns i hur vi är mot varandra och vårt arbete för att skapa ett bra klimat. Till vår hjälp i detta har vi kristendom en gång per vecka där vi lär oss lite om vad som står i bibeln och pratar om hur man skall vara mot varandra.

IMMANUELSKOLAN ÄR NÅGOT FÖR DIG som tycker det är viktigt med:
• Engagerad och kunnig personal
• Lagom stora klasser
• Kristna värderingar - alla är unikt värdefulla och vi bemöter varandra med respekt
• Hemlagad mat
• Att få jobba estetiskt/praktiskt